Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.06.2010 11:40 - Хранят ли се мъжете здравословно?
Автор: minchev Категория: Забавление   
Прочетен: 832 Коментари: 0 Гласове:
0



  Хранят ли се мъжете здравословно? imageот Ивет Лолова | 10.06.2010
0 коментара | 
публикувай коментар | всичко от този автор

 

image

Докато пазарувах от един магазин за биохрани в центъра на София, се запознах с бармана Светльо, който на специален щанд приготвяше био сандвичи, био фрешове, био кафе ибио чай. Зададох му няколко въпроса за здравословното хранене. Фактът, че трябваше многократно да правя паузи, за да обслужи клиентите си, потвърди думите му, че все повече хора се ориентират към балансираното, природосъобразно, здравословно и био хранене.

Много скромен и срамежлив, Светльо не поиска да каже нищо за себе си, освен че преди да дойде в магазина е работил като барман в Албена, а мечтата му в близко бъдеще е  да се занимава с музика.

От колко време работиш в магазина?
От началото на февруари. Правя биосандвичи, без месо – със соево кюфте, тофу, сайтан (житно месо), соево сирене и кашкавал. Разнообразявам с различни сосове, фрешове, био кафе и био чай.

Този с какво е? – питам аз и посочвам една купичка с ярко зелен сос.
Това е авокадо – пасирано, със смлени ядки – слънчогледови, тиквени семки, бадеми, плюс зехтин, тахан, копър и магданоз.

реклама image Може и в къщи да си направиш, просто използвай Гугъла и въображението си.

 

Повече мъже или жени идват на бара?
Жени, естествено. Мъжете са по-скептични. Като чуят, че тук няма грам месо и излизат. Има и изключения, разбира се. Но аз ги разбирам – и аз бях така.

Ти ядеш ли месо?
Не, спрях го. В началото на декември 2009 г. бях на един курс – „Art of living” („Изкуството да живееш”). Водеше го един йога мастер. След него отказах месото.

Сега с какво се храниш?
Разбрах, че това е един съвсем нов свят. Нещо съвсем ново се откри пред мен. Научих, че има толкова много безмесни храни, на които преди не съм обръщал внимание. Добре, че са колегите от магазина, които ме светват в тази област. Закуска с 
мюсли, да сложа вътре малко ленено семе и стафидки, орехи – голяма лудница става. Също и пшеничния зародиш – но внимавайте с него, не го яжте всеки ден, защото ходите много до тоалетната (разхлабва).

Кое върви най-много на бара?
Всичко върви. Гледам да разнообразявам менюто, защото имам редовни клиенти, които идват всеки ден. Един не харесва царевица, друг моркови – вече съм научил предпочитанията на някои.

На каква възраст са клиентите ти?
В магазина идват хора от всички възрасти - нали става дума за здравословно хранене, от което зависи нашето състояние – физическо, духовно и умствено. Храната е от съществено значение и е хубаво, че все повече хора го разбират.

Смяташ ли, че здравословното хранене и биопродуктите стават все по-популярни в България?
Аз съм оптимист. Ето биомагазините в последно време започнаха да никнат като гъби, конкуренцията става все по-голяма. В моловете и супермаркетите също има диетични щандове, но разнообразието на стоките не е  голямо. Докато в магазини като нашия има не само голям асортимент, но и ще получите консултация кой продукт как може да бъде използван, в какви рецепти да го включите.

Кажи нещо за край на разговора ни?
Най-голямата заблуда у хората е, че месото дава енергия. Откакто го спрях съм двойно по-енергичен и работоспособен. Вярно е, че не всички могат да се откажат от месото – например хората, които живеят на полюсите. Но всички останали могат да се замислят.

Бел. авт. Завършваме разговора. На бара застава една млада жена и си поръчва сандвич с хляб чабата, соево кюфте, сос от авокадо, моркови – обожава моркови и царевица. Питам я дали е вегетарианка. Отговаря ми, че не е - яде малко пиле и риба. И все пак е избрала в обедната почивка да обядва здравословно с биосандвич без месо. Може би това е бъдещето.
http://az-jenata.bg/article/10169/Hranyat-li-se-mazhete-zdravoslovno/

* * *



Тагове:   мъжете,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: minchev
Категория: Забавление
Прочетен: 3186388
Постинги: 949
Коментари: 1447
Гласове: 279
Архив